Tu jesteś: galeriapkp / Opisy parowozów / Tr5 

Tr5

 

Parowóz Tr5 powstał po przebudowaniu lokomotywy Tp4 (niemiecka seria Br55). Ogólnie przebudowano 691 parowozów Tp4 i zmieniono je na Tr5. Produkcja była prowadzona do 1941 roku w Pile i Gliwicach. Lokomotywy te kursowały głównie na Śląsku i Pomorzu. Przebudowane parowozy mogły być

z powodzeniem stosowane na liniach lokalnych,

i to nie tylko w ruchu towarowym, ale też pasażerskim. PKP posiadały po wojnie 66 sztuk tych parowozów.

 

Ostatnia czynna „teerka” znajduje się w Wolsztynie. Tr5-65 trafił do Wolsztyńskiej parowozowni w 2002 roku. Jest to jedyny zachowany parowóz tej serii w całej Europie.

 

 

Podstawowe dane techniczne parowozu Tr5:

 

Średnica cylindrów

600 mm

Nadciśnienie pary w kotle

14 at

Masa próżnego parowozu (bez tendra)

68,3 t

Masa służbowa

74,6 t

Prędkość konstrukcyjna

70 km/h

Pojemność skrzyni wodnej

16,5 m3

Pojemność skrzyni węglowej

7,0 t

Masa próżnego tendra

22,0 t

Masa służbowa tendra

45,5 t

Długość całkowita parowozu z tendrem  

18296 mm

 __________________________________________________________________________________________

 

< < < POWRÓT

 
© M. Frankowski 2008-2012 | Wszystkie prawa zastrzeżone | Pytania lub komentarze? - napisz: mateusz850@onet.eu

Kreator Stron www