Tu jesteś: galeriapkp / Opisy parowozów / Pt47 

Pt47

 

Zastosowanie parowozów Pt47 to prowadzenie pociągów pospiesznych, były one następcami Pt31 (przy projektowaniu wzorowano się na parowozie Pt31). Pt47 był najnowocześniejszym typem parowozu pospiesznego używanym na PKP. Były wówczas to jedne z najlepszych polskich parowozów. W ciągu jednego dnia pokonywały średnio 800 kilometrów.

 

Jedyny czynny parowóz serii Pt47 znajduje się w parowozowni w Wolsztynie i prowadzi pociągi planowe do Poznania. Jest też najdłuższym wolsztyńskim parowozem – mierzy 24 metry. Parowóz po naprawie głównej wrócił do Wolsztyna z tendrem od parowozu Ol49, ponieważ ze swoim tendrem nie mieścił się na obrotnicy. W niektórych lokomotywach tego typu zastosowano automatyczny podajnik węgla.

 

__________________________________________________________________________________________

 

 

Postawowe dane techniczne parowozu Pt47:

 

Średnica cylindrów

630 mm

Skok tłoka

700 mm

Średnica kół napędnych

1850 mm

Nadciśnienie pary w kotle

15 atm

Powierzchnia rusztu

4,5 m2

Masa w stanie próżnym (bez tendra)

93,8 t

Masa służbowa (bez tendra)

104,2 t

Prędkość konstrukcyjna

110 km/h

 

 __________________________________________________________________________________________

 

 

 

< < < POWRÓT

 
© M. Frankowski 2008-2012 | Wszystkie prawa zastrzeżone | Pytania lub komentarze? - napisz: mateusz850@onet.eu

Kreator Stron www